34-120 Andrychów, ul. Krakowska 140a, 4 piętro

Metoda

PARĘ ZDAŃ O METODZIE LECZENIA

Psychoterapia psychoanalityczna

Nowoczesna psychoterapia została zapoczątkowana w końcu XIX wieku przez wiedeńskiego lekarza Zygmunta Freuda. Jest on twórcą psychoanalizy, metody poznania i leczenia człowieka, teorii psychopatologii i teorii pozwalającej wyjaśniać różne zjawiska społeczne oraz kulturowe.

Psychoterapia psychoanalityczna jest metodą leczenia bólu psychicznego, który czasami łączy się z dolegliwościami somatycznymi takimi jak bezsenność, bóle głowy, napięcia mięśniowe, a także z kłopotami z odżywianiem, fobiami bądź zachowaniami obsesyjnymi.
Ludzka psychika to nie tylko świadome przeżycia do których mamy dostęp ale również nieświadomość, nad którą nie mamy bezpośredniej kontroli, a która często popycha nas do niezrozumiałych działań.

Dlatego codziennie możemy doświadczać, że pomimo naszej woli i starań powtarzamy w życiu „stare błędy”, prowokujemy przykre zdarzenia, w związkach czujemy się odrzucani, nierozumiani.
Psychoterapeuta wspólnie z pacjentem bada pragnienia i fantazje, nieświadome motywacje, konflikty wewnętrzne oraz znaczenie objawów.

Dzięki temu możliwa jest modyfikacja systemu mechanizmów obronnych oraz integracja różnych części ludzkiej psychiki. Pacjent czuje, że lepiej radzi sobie z rzeczywistością zewnętrzną i wewnętrzną. Poprzez tą metodę zahamowany proces dojrzewania i integracji osobowości podejmowany jest na nowo.